Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Hogervorst - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Hogervorst - WaarBenJij.nu

Koh Samui

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Daar ben ik weer met het vervolg van ons reisverslag. Omdat we wel wat meer van het eiland wilden zien hebben we een auto gehuurd voor een dag. Eerst gingen we naar de tempel the Big Buddha. Daar hebben we allemaal een baksteen gekocht voor de bouw van het nieuwe dak. Een soort donatie dus, je kon je naam op de steen schrijven (tip van Walter S, bedankt hiervoor). Daarna door naar de watervallen van Namuang. Wij besloten om naar boven te lopen... Dat hebben we geweten. Tot halverwege ging het nog wel maar als je echt naar boven wilde, daar kon je ook zwemmen, moest je een onbegaanbaar pad volgen. Eitje volgens Dirk. Aangezien er een paar van ons op teenslippers waren (we hadden niet verwacht een klim te maken) was dit toch een pittige tocht. Levensgevaarlijk kun je het ook noemen. Na een uur klimmen konden we dan wel genieten van een mooi uitzicht en even zwemmen om af te koelen. En toen nog naar beneden.. Uiteindelijk is het goed afgelopen maar de hele dag was wel al bijna om. Het eiland is maar 250 km2 dus niet echt groot. We vervolgden de route en stopten onderweg nog bij de duikschool. Dirk doet nu een vervolg duikopleiding voor reddingsduiker. Maaike en Floris gaan volgende week ook een duik maken. Na een rondje supermarkt zijn we nog naar ons eigen dorp gegaan om wat te eten. Toen waren we best wel moe. Na een rustdag bij ons hotel (zon zee en strand, zwembad, massage (1 uur voor 6 euro) hadden we weer 2 zeilbootjes gehuurd voor een uur zeilen. Heerlijk in het windje. De volgende dag hadden we een snorkeltour geboekt (vrijdag 15e)naar Koh Tao. Met een speedboot hiernaar toe en dan snorkelen, lunchen en weer snorkelen op een andere lokatie. Erg mooi om die andere eilanden te zien, deze zijn veel minder toeristisch en dus ook minder druk. Het centrum op Koh Samui is een echt thais gekkenhuis. Drie kilometer winkeltjes en restaurantjes achter elkaar. Gelukkig zitten wij daar wat verder vanaf. Om 1700 uur waren we weer terug. Het was een leuke en warme dag! Nu hebben we weer 2 rustdagen gehad omdat Dirk zijn cursus aan het doen is. Dus we vermaken ons hier wel bij het strand. Floris ging nog jetskieen en Maaike en ik hadden onze nagels laten doen (4 euro p.p.). Dat was het weer tot zover. We proberen vanavond om foto's erop te zetten. We hebben nu nog 1 week te gaan dus er volgt vast nog wel een bericht. Groeten van ons allemaal!

• 17 Augustus 2008 - 13:23

Tallie:

heb pa en ma op de hoogte gebracht van jullie reisverslag wens jully nog een laatste leuke week toe groetjes van dat meisje

• 17 Augustus 2008 - 18:40

Jo En Lien:

Prachtig verslag,zijn benieuwd naar foto's,en geen gevaarlijke wandelingen meer maken s.v.p.Hopen dat de 3. week ook nog fijn wordt.We zijn weer thuis, maar hebben leuk gelogeerd, het was niet vreemd. groeten, mama

• 17 Augustus 2008 - 19:04

Walter Sloos:

Ik kan jullie verslag beter niet lezen want dan wil ik ook wel weer. Het centrum is inderdaad vooral s-avonds een drukte. Jullie tip Koh Tao ga ik de volgende keer misschien ook doen. De butterfly garden (zuid Koh Samui)is ook wel leuk voor een bezoek. Nog een prettige laatste week.

• 18 Augustus 2008 - 13:57

Ard:

Hoi Dirk, Petra & Kids.

leuke verslagen! de techniek staat voor niets! ik ben benieuwd naar de foto's maar die zullen best mooi worden.. mochten jullie nog een mooi Bvlgari Horloge tegenkomen voor rond de 2 euries hou ik me aanbevolen :-)
    Heel veel plezier nog de komende dagen en geniet ervan!

Groetjes, Ard

• 18 Augustus 2008 - 20:58

Elly:

Hallo allemaal,

Alles goed met jullie?
    Wij hebben het verslag ´Vervolg Bangkok` met heel veel belangstelling gelezen.Wat een leuke vakantie hebben jullie!!! Petra, het is heel goed te begrijpen dat je iets moet overwinnen om aan het verhaal voor het thuisfront te beginnen. Vaak op pad, de warmte die veel energie vraagt. De ligstoel trekt dan meer dan de laptop.Daarom waarderen wij het zo dat je ons over de vakantie wilt vertellen.Jullie moeten t.z.t. eens uitleggen hoe het nu precies zit met dat "niet met je voeten naar Boedha wijzen".
    Zie net dat het verslag 'Koh Samui`is binnengekomen. Ga het snel lezen.Nog fijne dagen.Liefs voor jullie allemaal.XXXXX

• 19 Augustus 2008 - 08:24

Jan Sloos:

Mooie foto's!!
    Leuk om te zien.
    Groetjes,
    Jan
    p.s. nog een fijne week.

• 19 Augustus 2008 - 14:04

Jolanda:

Hi, Erg leuk om te lezen!! En m.n. de foto van de varkenskoppen spreekt mij wel aan...
    Eigenlijk ben ik nog nieuwsgierig naar 1 foto (Petra weet wel welke!!!). Geniet er nog maar lekker van. Want hier in Nederland is de herfst alweer begonnen.
    Groetjes aan allemaal.
    Jolanda