Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Hogervorst - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Hogervorst - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal, hier is dan ons eerste bericht!. Het is nu dinsdagmiddag en we hebben al van alles gedaan en gezien. Maar om bij het begin te beginnen. Zondag vertrokken we om 11 uur en rond 1400 uur waren we bij Dusseldorf airport. Snel de koffers afgegeven en wat rondgelopen. Helaas hadden we wel 1,5 uur vertraging maar dat ging toch nog snel voorbij. De vlucht ging prima en duurde 10,5 uur. Alles was prima verzorgd alleen wel wat krappe plaatsen, tja dat krijg je als je met een Duitse prijsbreker gaat vliegen ipv met Singapore airlines zoals vorig jaar. Bij het reisbureau hadden we al een transfer geregeld en die stond inderdaad te wachten op ons. Een hele aardige vrouw die ook onze gids is de komende 2 dagen. In het hotel aangekomen hebben we even rustig aan gedaan om bij te komen, de kids het zwembad in natuurlijk. 's Middags zijn we Bangkok ingegaan om een beetje rond te kijken. Dirk heeft gelijk 2 pakken laten aan meten bij een thaise kleermaker.. ben benieuwd hoe die worden. Na wat winkelen en wat eten zijn we met de metro (skytrain) teruggegaan en vroeg naar bed. Vandaag moesten we namelijk om 05.40 uur in de lobby van het hotel staan......Eerst met het busje naar een klein treinstation en daarna met een boemeltreintje een stuk dwars door Bangkok en een stuk daar buiten. De mensen leven aan het spoor en verkopen ook vanalles. Na een uur kwamen we bij een markt. Daar zijn we uitgestapt en hebben we rondgewandeld. Van alles te koop daar. Floris vond vooral de varkenskoppen en poten erg fijn :< Vlees, vis, groenten enz. werd er verkocht. Daarna weer verder met het busje naar de floating market. We werden afgezet bij een haventje waar allemaal longtailboten klaar lagen. Dat zijn een soort langwerpige bootjes met een motor achterin en waarbij de schroef aan een lange stok vastzit. Je zit allemaal achter elkaar op bankjes. Op de drijvende markt aangekomen hebben rond gekeken en van alles geproefd zoals fruit en gefrituurde banaan. De verkopers varen rond in bootjes van waaruit zij hun spullen verkopen. Veel fuit soorten. Daarna reden we weer terug richting Bangkok. Onderweg gestopt bij houtsnijwerk fabriekje en bij een edelstenen bedrijf. Robijnen en safieren worden namelijk voornamelijk in Thailand in mijnen gevonden, verwerkt en verkocht. En daar heeft Petra nog een mooie ring gekregen (van Dirk). Een goed begin van de vakantie zullen we maar zeggen. En nu zijn we weer terug in het hotel. Trouwens een goed hotel om een paar dagen te verblijven. Eten en drinken kun je trouwens beter ergens anders doen. Er zijn hier grote prijsverschillen. Gisteren avond hadden we voor 4 euro p.p. gegeten maar dat zou in het hotel wel het dubbele of meer zijn. Er zijn hele dure winkels hier van alle designers zoals Gucci maar bij een thaise winkel kun je bijvoorbeeld voor een paar euro alles kopen. Ook moet je regelmatig onderhandelen voor de prijs. Nou wij vermaken ons prima in ieder geval. Het is wel warm, drukkend, beetje bewolkt af en toe en rond de 35 graden. Morgen hebben we weer een druk programma maar daarover later meer!

• 05 Augustus 2008 - 18:09

Jo En Lien:

Lieve kinderen,
    Het is een prachtig verslag,alleen blijft er weinig te vertellen over, wanneer jullie weer thuis zijn, maar ik neem aan dat er wel veel fotos's gemaakt zullen worden. We zijn benieuwd naar het vervolg, ik zal Thea en Cor bellen. Wij waren vandaag in Gent, heel erg mooi, heel oud maar prachtig gerestaureerd.Het is nog mooi weer. Tot de volgende keer,liefs pa en ma

• 07 Augustus 2008 - 20:28

Elly:

Hallo allemaal!!!!!!!!

Wij hebben genoten van het reisverslag. Kijken al uit naar het volgende.
    Vandaag in veel delen van nederland, wateroverlast en blikseminslag.
    Geniet van het Thaiseweer, van wat jullie horen en zien,
    het lekkere eten, enz. enz.

Liefs vanuit Oegstgeest

• 10 Augustus 2008 - 18:15

Robbert & Miriam:

Dag allemaal,
    Hier even een berichtje vanuit Kortenhoef om jullie een hele fijne vakantie te wensen. Maar zo te lezen gaat dat wel lukken!
    Leuk om jullie zo te kunnen ' volgen'.
    Groetjes van ons!

• 11 Augustus 2008 - 10:04

Jan Sloos:

Hallo Allemaal....
    Gelukkig heb ik nu het juiste adres.
    Heel veel plezier, maar dat zal geen probleem zijn, als ik zo het verslag lees.
    Hier in Nederland is het nu prachtig herfstweer, alleen de bladeren zitten nog aan de bomen.
    Groetjes van ons allemaal.
    Jan.