Vervolg Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Hogervorst - WaarBenJij.nu Vervolg Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Hogervorst - WaarBenJij.nu

Vervolg Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo, daar zijn we weer! Heeft even geduurd maar het valt niet mee om tijd te maken om even te gaan typen en om eerlijk te zijn, soms is het ook te warm. We waren gebleven in Bangkok maar onder tussen zijn we allang in Koh Samui, een tropisch eiland ten zuiden van Bangkok om een uur vliegen. Maar ik zal eerst het verhaal af maken. De volgende dag hadden we ook een excursie met dezelfde gids. Nu een betere tijd, om 8 uur verzamelen. Eerst gingen we naar China Town, Er wonen een miljoen chinezen in Bangkok en die hebben hun eigen wijk. We hebben daar door de straatjes en steegjes gewandeld en heelveel etenswaren gezien die wij in Nederland niet kennen, inclusief varkenskoppen en poten met de hoefjes er nog aan... allerlei geuren en kleuren kwamen op ons af, erg leuk om te zien en je voelt je echt in Azie. Ook bezochten we een Chinese tempel. Daarna met de tuktuk (een soort brommertje met een zitje voor 3 personen achterop) naar de bloemenmarkt, daar wilde Dirk natuurlijk kijken. Toen naar Wat PO dat is een grote tempel met een enorme liggende boedha, ik denk wel 50 meter. Ondertussen was het echt warm geworden dus gingen we na dit grote complex even ergens lunchen met air co. Daarna naar het royal palace en de heiligste tempel van Thailand. Overal de schoenen uittrekken en niet met je voeten naar boedha wijzen. Ook wij hebben bloemen geofferd. Het is echt een enorm groot complex dus daar hebben we veel foto's gemaakt en rond gelopen. Toen met de expressboot naar de overkant van de rivier die dwars door Bangkok stroomt. De laatste tempel bekijken, de Wat Arun. Daar kon je ook opklimmen met een mooi uitzicht, niet voor mensen met hoogtevrees... want je moet er ook nog vanaf. En toen waren we bekaf en versleten. Met de taxiboot een stuk gevaren en toen met de metro naar het hotel. Vorige avonden hadden we dit al uitgeprobeerd toen we uiteten gingen. Na te zijn bijgekomen toch nog maar een hapje eten verderop in de straat. En tip van onze gids. Prima thais gegeten, vaak kost dit zo'n 15 euro met 5 personen. Dat is goed te doen dus. Verder steunt de Thaise economie vooral op namaakartikelen. Alles is te koop, maar wel nep. Soms niet van echt te onderscheiden. Hele warenhuizen vol. Na een nacht slapen brak de laatste dag aan in Bangkok, 's avonds vliegen we naar Koh Samui. We zijn naar MBK geweest, mega groot warenhuis, dat kost je dagen om door heen te lopen en nog naar een museum. Toen snel terug en uitchecken in het hotel. Om 1700 uur werden we opgehaald voor het vliegveld. Ondertussen had Dirk ook nog zijn op maat gemaakte pakken gepast, op een paar kleine dingetjes helemaal goed. We halen ze op als we terug komen uit Koh Samui. Scheelt een hoop gesleep. Na wat wachten op de luchthaven vlogen we in ruim een uur naar dit eiland. De leukste luchthaven die ik ooit heb gezien. In het gebouw zitten geen ramen, alleen een dak en je wordt opgehaald met vrolijk beschilderde treintjes. Het hotel was niet ver maar om dat het inmiddels donker was konden we niet veel zien. De bungalows die we hadden geboekt konden we ook upgraden.... Hebben we gedaan, veel beter. Aan het strand, een paar meter van het zwembad en restaurantje en met een mooie buitendoche. De eerste 2 dagen hebben we niet veel gedaan, alleen lezen en zwemmen, daarna is Dirk met een brommertje rond gaan rijden om een duikschool te vinden. Hij is vandaag dus ook gaan duiken. Ook hadden we 2 zeilbootjes gehuurd om mee te zeilen. Eten doe je op het strand of in het dorp. Tussen de middag komen de strandverkopers langs met vers gesneden ananas, mango, kokos en mais van de bbq. Erg gezond en erg goedkoop. Nou jullie zijn weer een beetje bij. We zijn hier nog van alles van plan om te doen dus een volgend bericht volgt nog. Groetjes van ons en hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal goed.

• 11 Augustus 2008 - 10:18

Jan Sloos:

Hallo allemaal,

Mooi verslag, ik herken veel doordat Walter dezelfde plekken bezocht heeft.
    Jullie genieten wel he...
    Blijven doen!

Groetjes voor jullie allemaal.
    Oma.. Marie.. Opa.. Dries en Jan.

• 11 Augustus 2008 - 12:04

Kamerman:

Wat hebben jullie al weer veel gedaan en gezien.Ik hoop dat de kinderen het ook allemaal kunnen bijbenen, vooral wat de temperatuur betreft.Veel plezier.Hier gaat het goed, het weer is redelijk.
    Donderdag gaan we naar jullie huis. Groetjes mama