Bijna naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Hogervorst - WaarBenJij.nu Bijna naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Hogervorst - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 September 2008 | Thailand, Bangkok

Stiekem zijn we alweer een
weekje thuis maar het laatste berichtje wilde ik toch nog even plaatsen. Na de dag duiken, die gelukkig goed was afgelopen, ik kneep 'm wel een beetje namelijk, bleven we nog een dag bij ons mooie strand, 's Avonds zijn we per brommer nog naar het leuke Fishermans wharf gereden om te eten, op de terugweg nog even gestopt bij Starbucks voor koffie!. Maar de volgende dag gingen er toch nog geluiden op voor wat meer actie.. Nog een dag te gaan op Koh Samui dus ja, je moet er uit halen wat er in zit natuurlijk. Dirk wilde graag nog een cross motor huren samen met Floris. Hier hebben ze een tochtje op gemaakt naar de visafslag in Bophut. Ik besluit om maar alvast alle koffers te gaan inpakken, na ruim 2 weken op een vaste plaats ligt alles overal natuurlijk. Dat was een aardige klus. Daarna lekker naar het zwembad om nog wat bij te bruinen. De boeken die ik mee had zijn allemaal uit helaas, dus het is een beetje behelpen. De mannen waren ook nog naar dat bergpad gereden waar Niels en ik niet tegen op kwamen... maar die motor redde het wel dus konden zij toch nog genieten van het uitzicht en de beeldentuin, die niet zoveel voorstelde. Einde van de middag zijn we nog naar Chaweng getuft om een heerlijke voetmassage te ondergaan, die zijn erg verslavend hoor. Daarna wat eten en toen terug om de brommertjes terug te brengen. Echter ik zag een hele mooie tas (namaak Tods) en daar moest nog over onderhandeld worden. Maar het lukte en tevreden gingen we naar huis voor de laatste nacht Samui. De volgende ochtend werden we om 9 uur opgehaald met de taxi. De dit jaar geopende luchthaven van Samui is schattig. Alles in de openlucht en leuke winkeltjes... Je kunt je geld wel kwijt in Thailand hoor. Na een voorspoedig vlucht met Bangkok airways waren we rond 1300 uur weer in ons hotel in Bangkok. Net op tijd voor de excursie, om 13.45 uur stond het busje alweer klaar om ons naar de boot te brengen. Eerst voeren we met een kleine boot door de zijkanalen van de Chao Praya rivier. Deze rivier stroom dwars door Bangkok en alle belangrijke bezienswaardigheden liggen aan deze rivier. De zijkanalen zijn veel smaller en rustiger en hier wonen de mensen aan het water. Erg leuk om te zien hoe het dagelijks leven er uit ziet. Daarna stapten we over in een grotere boot waar ook een uitgebreid fruit buffet klaar stond. Erg lekker. Aan het eind van de tocht werden we weer met het busje opgehaald. Wij vroegen of we ergens anders afgezet konden worden (ipv hotel) en dat was geen probleem. Konden we mooi nog even naar MBK, het gigantische Thaise warenhuis. Zo groot, dat kost je dagen om doorheen te komen. Maar we hadden een boodschappenlijstje dus we konden gericht op jacht.... Horloges (namaak), gameboyspelletjes (ook namaak), visitekaartjes, souvenirs enz... Toen was het al laat en gingen we snel met de tuktuk naar het hotel, We moesten ook nog een taxi regelen voor de volgende ochtend. De laatste avond hebben we nog een keer Thais gegeten vlak bij het hotel, daar waren we al een keer geweest en toen smaakte het goed. Nu ook weer. Om 22 uur waren we terug bij het hotel en gingen de kids naar bed. Vanuit ons hotel raam zagen we een dat naast/achter het hotel ook een massage salon zat. Dirk bedacht dat wij samen nog wel 1 keer konden gaan. Mobieltje mee en hij was nog half uur open maar voor ons bleven zij gewoon langer open, zondagavond 22.30 uur... heel normaal in Bangkok. Geheel ontspannen voor de terugreis werden we de volgende ochtend om 7 uur opgehaald. De luchthaven van Bangkok is ernorm groot dus daar konden we ons nog wel even vermaken, en ons laatste geld opmaken. Helaas weer een uur vertraging. Daarna 11 uur vliegen. Ging allemaal voorspoedig. Uiteindelijk waren we om 22 uur weer thuis en was de vakantie afgelopen. Het was heerlijk. Volgend jaar weer?

• 06 September 2008 - 13:33

Robbert & Miriam:

Inmiddels alweer een Beetje gewend thuis? Waarschijnlijk druk met school, werk etcetera?
    Jullie kunnen in ieder geval terugkijken op een geslaagde vakantie!

Groetjes van ons!