Laatste dagen Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Hogervorst - WaarBenJij.nu Laatste dagen Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Hogervorst - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Koh Samui

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer! Het is nu donderdag maar ik was bij maandag gebleven dus daar gaan we. We hadden 3 brommertjes gehuurd. Niels achterop bij mij, Maaike zelf (jaja) en Floris achterop bij Dirk. Onee Dirk had een quad gehuurd, een brommertje was "te saai" voor de mannen. Brommertje huren voor 24 uur kost trouwens 4 euro.. geen geld dus. Tanken kost hetzelfde. Eerst naar een uitzichtpunt gereden en daarna naar een rotspartij in zee. Volgens de lokale bewoners kun je hier bepaalde vormen in zien... Drie maal raden welke. Het heeft in ieder geval te maken met de man en de vrouw. Toen verder het eiland rond. Gelukkig vang je rijdend nog wat wind want de zon is hier echt heel fel. We hebben ook al een aardige kleur. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om wat te drinken. Toen we na een behoorlijke tocht weer bij het hotel aankwamen sprongen we in het zwembad om af te koelen. De stoere mannen gingen nog even op de quad crossen.. 's avonds zijn we naar Fishermans wharf geweest. EEn leuk uitgangsstraatje in een ander dorp. Lekker vis/krab gegeten. Iedere avond doen we trouwens iets anders. Bij ons eigen hotel eten, verderop op het strand (lopend), naar het dorp (chaweng) of dus dit. Allemaal leuk. Op het strand kun je 's avonds vuurwerk (laten) afsteken of grote papieren lampionnen oplaten, die zijn super mooi (zie foto). Dinsdag had Dirk zijn rescue diver examen, dus bleven wij een dagje "thuis". Woensdag hadden we ook een relax dag en vandaag zijn Dirk, Maaike en Floris gaan duiken. Twee duiken vanaf een boot, wel een eind varen (2,5 uur) naar een natuurgebied (onder water). Niels en ik zijn op de brommer op pad gegaan. Hebben een olifantentocht gemaakt van een half uur. Niels mocht achter de oren zitten, op zijn kop dus. Erg leuk. We zijn ook nog bij 2 tempels gestopt. Op weg naar een uitzichtpunt en een boeddha tuin(geen idee wat dat zou zijn) zijn we omgedraaid, de brommer trok het niet want het was heel stijl omhoog. toen maar terug richting ons eigen dorp en daar een voetmassage genomen. Heerlijk, een uur lang relaxen. Kon dat ook maar in Nederland voor 5 euro..... De massage hier bij het hotel mag ons ook tot de vaste clientele rekenen. Bij iederen dag gaan we rond 1700 uur. We gaan nu nog even zwemmen en wachten tot de rest komt. Dan hebben we nog 2 hele dagen hier te gaan. Zondag nog in Bangkok en maandag vliegen we terug. Wij melden ons nog wel even. Oja we hadden ook nog even een zak was weggebracht, een kilo wassen en strijken kost 1 euro... Zullen we hier dan toch maar blijven.... Lang leve Azie!!

• 21 Augustus 2008 - 13:11

Jan Sloos:

Mooi verslag, je zou zo op vakantie gaan naar Thailand als je het leest.
    Als het jullie zo goed bevalt, nou gewoon nog een weekje aan vast plakken. Dat werk en zo loopt niet weg.....fijne dagen nog en alvast weer welkom in Nederland!
    Groetjes.

• 21 Augustus 2008 - 20:39

Elly:

Hallo vakantiegangers,

Genoten van de twee
    laatste verhalen. Alles even leuk. Behalve misschien de beklimming van de heuvel waarvan Dirk dacht dat het een eitje zou zijn. Heeft hij zijn ongelijk al toegegeven? Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Petra met Niels op stap, Dirk met Maaike en Floris.Jullie hadden elkaar aan het eind van de dag vast veel te vertellen.Nog gezellige dagen en een voorspoedige reis naar huis.
    Liefs en XXXXX voor jullie vijfjes.

• 24 Augustus 2008 - 08:33

Robbert & Miriam:

Jeetje zeg, de weken zijn echt omgevlogen (en voor jullie vast helemaal)!
    5 euro voor een massage, echt goedkoop zeg, maar je mag altijd langskomen hoor!!
    Een goede terugvlucht gewenst, en nemen jullie wat zon mee deze kant op? Zou heel fijn zijn!!

Groetjes van ons!